Barcelona és una ciutat de
disseny i capdavantera en solucions arriscades amb un punt de postmodernitat
avançada. La iniciativa de l’ajuntament contra els dies tòrrids d’estiu ho
corrobora amb la instal·lació d’uns urinaris descapotables i molt mediterranis.
Consisteix en uns artefactes verticals amb aspecte d’aeronau extraterrestre
pudent que apunten a l’infinit sideral i s’alimenten de combustible biològicament
reciclat. Encara que la filigrana tecnològica comprometi la punteria de qui les
pilota compten amb un revolucionari avantatge innovador, no disposen de tapa.
L’afer de la tapa ha estat molt
polèmic, més que no pas la discriminació del passatge galàctic que, per ara,
només admet el gènere masculí. Les puristes casolanes de les impol·lutes tapes
abaixades ja haurien aixecat el dit i la controvèrsia a la qual jo m’hi
solidaritzo i també vull reivindicar. Tothom sap que un vehicle descapotat com
aquest, pel cap baix, et despentina el serrell. Al disseny minimalista de la
nau també hi trobo a faltar un parabrises o un para-sol. Una petita protecció
contra els esquitxos dels meteors intergalàctics i, alhora, un recer a les
radiacions que emeten i suporten aqueta mena de vehicles espacials.
Alguns veïns propers a les improvisades
rampes d’enlairament ja s’han queixat per les molèsties que causen. Un enginyer
aeronàutic especialitzat en míssils d’abast mitjà ha emès un comunicat assenyat
suggerint –com si es tractés d’un Cap Canyaveral barceloní- que se n’hauria d’haver
previst la localització a primera línia de mar i enfocades cap a l’est. Això en
facilitaria el seguiment durant l’ascens i en el cas –Déu no ho vulgui!- d’entrebancs
o d’un imprevist en la maniobra caurien al mar sense causar massa danys col·laterals.
En el mateix comunicat l’insigne científic defensava l’orientació i el rumb
adduint les dificultats afegides durant les diades ventoses. Insisteix, el
consistori s’hauria de protegir de possibles responsabilitats subsidiàries alertant
-en un espai ben visible- que no n’és el culpable si bufa amb certa intensitat la
tramuntana gregalada.
Els responsables municipals de
la iniciativa es defensen concretant que es tracta d’una prova pilot. El programa, un repte meritori i
lloable, té de termini fins a la Mercè, la festa major de la ciutat. Si no s’han
produït massa sinistres –ni tramuntanades- caldrà valorar l’experiència establint
nous objectius i indicadors que n’avaluïn l’eficiència i l’impacte de l’agosarada
provatura. L’enginyer esmentat, de certificada solvència en altres assajos pioners,
ja s’ha compromès en la recerca d’una versió híbrida amb menys emissions i de consum
més ajustat.
La regidora de districte i els responsables
de l’àrea de medi ambient i serveis
urbans han coincidit a afegir-hi -a l’impacte ecològic de la mesura- un
argument polític definitiu que avala el nou tarannà municipal: la transparència.
Com n’és de difícil gestionar –manar
i decidir!- perquè ja se sap que l’oposició hi troba pèls a tot. Defectes, deficiències,
mancances, imperfeccions... desqualificacions sense fonament que superen la
grolleria gratuïta d’un personatge impresentable que ha deixat anar sense pensar-s’ho:
-Per pixar-s’hi!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada