Barcelona
esdevé una ciutat sostenible, verda, pacífica, de bon viure, harmoniosa i
carregada de totes les virtuts que vulgueu atribuir-li ja que l’encisadora
Barcelona és molt poderosa -s’esgargamellava el rei de la rumba olímpica Peret-
venent-la urbi et orbi amb un èxit
aclaparador que l’ha posicionada a tots els aparadors carregats de barrets
mexicans i de records d’aquesta gitana encisera que no saps on arraconar, tants
que ja fan nosa. Una projecció que recentment s’ha engreixat amb l’homenatge
d’una tropa futurista que venera la màquina i que en Joan Salvat-Papasseit
podria tornar a comandar.
Les
cases Batlló, Milà i Amatller, les tres caravel·les modernistes ancorades al Passeig de
Gràcia, han sortit de l’ensopiment habitual a còpia de sacsejades arrauxades.
Expliquen els testimonis presents que les finestres esbatanades com plats no
s’ho podien creure. La tremoladissa dels vitralls temorosos d’una impertinència
sísmica ha fet que la sòlida casa Milà, lideressa experimentada, ho hagués de
suportar amb dignitat gandula i molta fermesa. Per als primmirats de
l’arquitectura ha estat un greuge per com bramulaven els vehicles alhora que
treien foc pels queixals, dracs enfurismats amb rodes deixats anar i sense
corretja competint com solen entre les naus d’anònims polígons industrials a
l’extraradi precari amb música eixordadora de divendres quan es fa fosc.
El
cor de la ciutat aturat, col·lapsat, mentre els bòlids de competició
s’exhibeixen cremant pneumàtic per les arteries urbanes barrades al pas de la
ciutadania que no ho acaba d’entendre ni és favorable a aquesta mena
d’esdeveniments que aporten més dubtes i inconvenients que no pas beneficis a
la majoria dels soferts ciutadans que els resisteixen. ¿Ha estat la torna al
Madrid de l’Ayuso que recentment va voler-hi rivalitzar amb la Cibeles enfilada
en un carro de tracció felina? Milers de cavalls contra l’esglai de dos lleons
petrificats en una cursa amanyada.
Posats
a cercar precedents no tan recents ens hem d’emmirallar amb l’alcaldessa de
València, la Rita Barberà, custodiada pel president de la comunitat, en
Francisco Camps, mentre rodolaven aplomats temeràriament amb un esportiu
descapotat pel circuit urbà a la riba del Túria saludant cofois la
concurrència. Posats a avaluar aquests models m’atreveixo a afirmar que en relació
a Madrid el resultat de l’escomesa ha estat un empat que es decidirà als penals
entre el modernisme i el neoclassicisme castís. No així en la pugna d’actitud
més fallera i de traca que van exhibir la Rita i en Camps a València.
Ciutat que, in illo tempore, també va esdevenir la seu de les regates de la Copa
d’Amèrica.
El govern d’en Jaume Collboni n’ha fet un balanç positiu fonamentat en l’èxit del nombre d’espectadors fidels als còctels de benzina amb molt d’octanatge i tuf de goma socarrimada barrejats en la mateixa proporció. Espectacular! En el fragor de la demostració el brogit de les quatre-centes persones d’unes dues-centes entitats contràries a l’aplec dels moderns carros de trabuc van esdevenir víctimes d’un atac d’afonia. Barcelona és molt poderosa -cert, Peret!-. Tant que aquests dies hi passeja en Bruce Springsteen entestat en el fet que hem nascut per córrer -Born to run- mentre la propera pedalada del Tour, la més xovinista de les curses que es fan i es desfan, sortirà de la ciutat de Barcelona.
Podem
contrastar com la “pacificació” del parc mòbil de la ciutat ha comportat una
davallada important en la densitat dels vehicles a motor tradicional que veuen
restringida permanentment la circulació dins la zona de baixes emissions (ZBE)
de tots aquells als quals no els correspon cap distintiu ambiental de la
DGT. Aquests vehicles habitualment matriculats abans del 2005 o 2006 tenen
prohibits els desplaçaments els dies laborals, de dilluns a divendres de 07:00h
a 20:00h. No disposo del nombre aproximat d’afectats per aquesta mesura, tampoc
del nombre de persones que han hagut de renovar el vehicle per esquivar la
normativa. Tampoc dels desertors de l’utilitari que s’han abonat al transport
públic alternatiu, al patinet o a la bicicleta. Ni tinc constància dels que han
bescanviat el pneumàtic per l’espardenya. Al garbuix contrastat de percentatges
caldria considerar si inscriure-hi els usuaris penedits -damnificats- dels
Rodalies-.
El
que no s’hauria de cremar és la credibilitat.
😆 Molt bo!!!! El colofó també clavat!!!!! i mentrestant ells...
ResponElimina